Spice kaubanduskeskus tähistas oma 10. sünnipäeva
Osana oma esimese juubeli tähistamisest avas Spice kaubanduskeskus pidulikult unikaalse huviobjekti – kuue meetri kõrguse „Ostuingli monumendi”, korraldas traditsioonilise ostufestivali ja julgustas ostuturismi edendamist Riias.
Oma 10 tegevusaasta jooksul on Spice kaubanduskeskust külastanud rohkem kui 56,4 miljonit klienti ning keskus on sellega loonud endale stabiilse ja lojaalse ostjaskonna. Lisaks Riia ja selle lähiümbruse klientidele pööratakse Spice kaubanduskeskuses suurt tähelepanu ka Riiat külastavatele turistidele.
“Spice peamine eelis on asukoht. Olles vaid 5-minutilise autosõidu kaugusel rahvusvahelisest lennujaamast, oleme me esimesed külastajate tervitajad. Olulist rolli mängivad keskuse avatud kommunikatsioonpoliitika ja pilkupüüdvad pakkumised. Spice – see on uute moebrändide lai valik. Me otsime moeturul uuendusi, et pakkuda oma klientidele uusimaid trende,“ ütles Spice kaubanduskeskuse juhatuse esimees Iveta Lace.
Spice Home´ist, suurimast kodu- ja interjöörikaupadele spetsialiseerunud kauplusest Baltikumis, leiab kõik vajalikud sisekujunduselemendid ja kaubad, et muuta maja või korter koduks. Taskukohaseid hindu naudivad nii kohalikud kui ka välismaised kliendid. Väga populaarsed on Spice ostufestivalid, mille osana korraldas Spice maagilisel kuupäeval 11.11.11 oma viienda iga-aastase ostuöö, kus osales ligi 60 000 külalist. „Otsides omapära, püstitasime me unikaalse ja provokatiivse ostuingli monumendi otse kaubanduskeskuse kõrvale. See on jõuline, omapärane ja lõbus. Kui me tahame olla pärl teiste keskuste seas, siis tuleb selliseid ideid rakendada,” Lisas Iveta Lace.
Iveta Lāce rõhutab ka Riia ostuturismi positiivseid arengusuundi: “Me kogume ja analüüsime regulaarselt informatsiooni maksuvaba ostlemise kohta Spices ja võib öelda, et tulemused on meeldivad – need näitavad järjekindlat kasvutendentsi. 2011. aasta kolmanda kvartali jooksul tehti turistide poolt kõige enam maksuvabu oste Spice kaubanduskeskuses. Kuna maksuvabu teenuseid kasutatakse ainult nende isikute poolt, kes ei ole Euroopa Liidu riikide residendid, siis viib see järeldusele, et üldine olukord on isegi parem ja välisklientide arv veelgi suurem.”
“2011. aastal on maksuvabade ostude kogusumma Riia kauplustes tõusnud 91% võrra ja aasta kolme esimese kvartali jooksul on välismaa klientidele hüvitatud 575 000 LVL-i. Esimese kolme kvartaliga on välismaised kliendid maksuvaba ostuteenusega kulutanud 4,5 miljonit LVL-i ning sellest summast 3 miljonit LVL-i kulutasid meie naabrid Venemaalt. 62% kõikidest turistide poolt tehtud ostudest sooritati kaubanduskeskustes ja Spice oli selles osas kõige populaarsem ostukoht,” tõdeb Läti Global Blue juhataja Vineta Kalmane.
Turism on Läti eksporditeenuste hulgas juhtiv valdkond. 2011. aasta statistika näitab, et sel aastal külastas Lätit rekordiline arv väliskülastajaid. Esimesel poolaastal majutasid hotellid ja muud turistide majutusasutused 444 930 väliskülalist, mis näitab peaaegu kolmandiku suurust kasvu võrreldes eelmise aastaga. Lätis viibimise ajal kulutasid turistid 173,9 miljonit LVL-i, mis on 14% rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Peamiselt eelistavad turistid tulla siia puhkusele, ärireisile või külla oma sõpradele ja sugulastele. Kasvutrend jääb kestma ja tulemused terve aasta kohta tulevad sama head nagu esimesel kuuel kuul. Turismikohana on Läti teinud läbi suure arengu ja Läti pakub turistidele huvi.